×
Menu

Calamiteitenservice

 
Deze functie is bedoeld voor een externe partij die voor de VvE het klachtenonderhoud uitvoert.
Deze externe partij krijgt van de beheerder een inlog voor VvEtotaal, waarbij slechts een beperkt deel van de software beschikbaar is.
Als er een calamiteitenservice is ingeschakeld voor de VvE verandert er niets voor de technisch beheerder: deze heeft nog steeds dezelfde mogelijkheden binnen de software.
 
Een calamiteitenservice kan:
  • een mail ontvangen wanneer een eigenaar een melding heeft ingevoerd.
  • zelf een melding toevoegen.
  • een melding wijzigen, inclusief de status.
  • een werkbon aanmaken
  • een werkbon versturen naar een aannemer.
 
Een calamiteitenservice kan niet:
  • een melding verwijderen of op afgerond zetten
  • crediteuren (aannemers) toevoegen of wijzigen
 
Instellingen calamiteitenservice
Voordat u een bedrijf toegang kunt geven tot VvEtotaal, moeten er een paar instellingen worden gedaan, die allemaal beschreven staan in de paragraaf Inlog derden:
  •  
Of een crediteur een inlog kan krijgen als calamiteitenservice wordt bepaald door de SBI-code calamiteitenservice.
Het is dus belangrijk dat u bij de betreffende crediteur deze SBI-codes toevoegt.
  •  
Bij de gegevens van de VvE dient u aan te geven welke crediteur voor deze VvE optreedt als calamiteitenservice.
  •  
Voor de betreffende crediteur moet u een inlog aanmaken.
 
 
Inloggen als calamiteitenservice
Er is een speciale omgeving gemaakt voor de inlog derden, waarin een beperkte set aan gegevens beschikbaar is.
U dient als beheerder de leverancier te begeleiden bij de eerste keer inloggen en de mogelijkheden van de software uit te leggen.
Er is geen speciale handleiding voor derden.
Hoe het inloggen werkt, is beschreven bij Inlog derden.