×
Menu

Mail vanuit de VvE

 
U kunt vanuit de VvE een mail versturen naar alle actuele eigenaren binnen een VvE.
Desgewenst kunt u de mail ook verzenden aan de huurders van deze objecten. dat zult u bijvoorbeeld doen als u een mededeling heeft die van belang is voor de daadwerkelijke bewoners in de VvE, bijvoorbeeld om werkzaamheden aan te kondigen.
De beheerders in de betreffende VvE krijgen de mededeling ook via de mail.
 
U kunt een mail dezelfde dag zelf versturen of hem klaarzetten voor automatische verzending op de door u ingegeven datum.
 
Let op: in tegenstelling tot een mededeling op prikbord, die u bij alle VvE's kunt plaatsen, kunt u standaard geen mail sturen naar alle VvE's tegelijk.
Als u deze mogelijkheid wel wilt gebruiken, dan dient u dit aan te vragen bij VvEtotaal BV.
 
 
Actie
Om een mail te verzenden aan alle betrokkenen, voer de volgende handelingen uit:
  •  
Ga naar beheerder-onderhoud mededelingen
  •  
Klik op de knop mededeling via mail.
Het systeem toont alle mededelingen die reeds verstuurd of geagendeerd zijn:
voor een mededeling geeft aan dat de mail succesvol is verzonden;
geeft aan dat een mail niet of nog niet is verstuurd. Als een mail met een datum in het verleden niet is verstuurd, betekent dat meestal dat er iets niet in orde is met de instellingen van de uitgaande mailserver. Zie: Instellingen beheerder.
  •  
Om een nieuwe mail in te voeren, vul onderstaande gegevens in:
  •  
datum
Vul hier de datum in waarop de mail moet worden verstuurd.
Als hier de datum van vandaag is ingevoerd, kunt u de mail versturen met de knop versturen.
Als u een datum in de toekomst heeft ingevoerd, zal de mail op die datum automatisch tijdens het nachtproces worden verzonden.
  •  
onderwerp mail
Het onderwerp dat u hier invoert, wordt in de mail getoond in het veld onderwerp.
  •  
tekst mail
Hier kunt u de tekst van de mail invoeren.
  •  
huurder
Als u dit veld aanvinkt, wordt de mail ook verstuurd naar alle actieve huurders.
  •  
Klik op opslaan om deze invoer op te slaan.
Het is mogelijk om meerdere documenten als bijlage van de mail te versturen.
Om een document toe te voegen:
  •  
Klik op:
 
Een nieuw venster wordt geopend, waarin de dossiers worden getoond.
Navigeer naar het dossier waar het betreffende document staat.
  •  
Selecteer het document door er een vinkje voor te zetten. U kunt meerdere documenten tegelijk selecteren.
Kies in het keuzemenu kies een actie voor selectie mededeling.
  •  
Klik vervolgens op uitvoeren.
Om te kunnen zien welke documenten zijn toegevoegd kunt u klikken op:
Het systeem toont de toegevoegde documenten in een apart venster, waarin u documenten ook weer kunt verwijderen van de mededeling.